OBJEKTIF KAJIAN ( 08 Mei 2008 )  

Posted by: ABDUL RAHIM BIN TALIB

Pada tarikh ini, saya diminta oleh penyelia untuk memulakan proses membina blog seperti mana yang diminta oleh penyelia. Bermula dari tidak tahu apa-apa pun cara untuk membina blog sehinggalah saya dapat memahami cara untuk membinanya. Di antara objektif yang telah ditetapkan ialah saya perlu mencari, menganalisis serta perlu juga menilai sumber-sumber maklumat yang datangnya dari laman web yang bersesuaian dengan tajuk yang telah saya pilih. Ini adalah sangat penting kerana ia akan dapat memberikan kita lebih banyak input dari laman-laman web tersebut. Penting juga isi kandungan yang ada perlu dianalisis dan nilai agar tidak menimbulkan keraguan kepada pelawat yang melayari laman blog yang saya sediakan. Selain itu, saya juga perlu menghasilkan satu strategi pencarian, penganalisisan dan juga strategi penilaian bahan-bahan sumber maklumat yang canggih dan mantap yang boleh dijadikan sebagai panduan dapat membantu para guru dan juga pelajar-pelajar sekolah. Ini dapat membantu memudahkan guru mengajar seterusnya mengambil maklumat untuk dijadikan sebagai maklumat tambahan untuk pelajar di sekolah. Di dalam blog ini, saya perlu membina modul hendaklah berasaskan weblog yang dibina bagi pengajaran dan pembelajaran terhadap tajuk yang saya pilih iaitu BERIMAN KEPADA KITAB mengintegrasikan sumber maklumat yang dipilih daripada hasil proses menilai maklumat-maklumat yang berkaitan tajuk dari laman-laman web yang ada. Itu adalah di antara objektif yang perlu ada di dalam blog saya sebagaimana yang dikehendaki oleh penyelia.

This entry was posted on 11:01 PG . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Langgan: Catat Ulasan (Atom) .

0 ulasan

Catat Ulasan